آسانسور قیچی خودرو بر
این نوع آسانسور معمولاً برای محل هایی طراحی و ساخته میشود که از نظر ظرفیت جابجایی تا 5 تن بوده و هدف جابجایی خودرو یا بار باشد.
از این سیستم می توان در مناطقی که از نظر اقلیمی امکان کندن چاه وجود ندارد و پیت پروژه کمتر از 5/1 متر بوده و دسترسی در تمام جهات برای آسانسور مهم باشد.
ویژگی های ماشین بر با سیستم قیچی:
– کاهش استهلاک کلی سیستم به علت نداشتن متعلقاتی نظیر چرخ هرزگرد،پایه جک، سیم بکسل و….
– امنیت کامل سیستم به علت زیر کابین بودن همیشگی جک ها، ودرنتیجه عدم استفاده از پاراشوت وگاورنر
– تعمیرات و نگهداری کمتر نسبت به سیستم جک مستقیم وسیستم جک دوبل بغل
– عدم نیاز به ریل گزاری و امکان جابجایی از یک پروژه به پروژه دیگر به علت عدم وابستگی به چاهک در این سیستم
– بدون نیاز به ایجاد موتورخانه
– پیت مورد نیاز این سیستم برای طول مسیر 3 متر حداقل 80 سانتیمتر می باشد.
– عدم نیاز به یوک و متعلقات به کار رفته در سایر سیستم ها
– عملکردآرام ، بدون لرزش و سروصدا
– در سیستم های ماشین بر، کابین فاقد درب بوده ودر صورت نیاز از پرده نوری جهت تامین امنیت استفاده می شود.
– دربهای طبقه در یکی از انواع گیوتینی،رول آپ ، جمع شو در یک طرف و تلسکوپی اجرا می شود.
مشخصات فنی:
– ظرفیت استاندارد با احتساب وزن کابین و کفی5 تن بوده و بسته به شرایط پروژه با طراحی و محاسبه قابل افزایش است.
– تعداد توقف توقف 2 وحداقل پیت 80 سانتی متر.
– اورهد مورد نیاز در این سیستم در صورت استفاده از کابین حد اقل 300 سانتی مترمی باشد.
– ابعاد چاهک استاندارد در سیستم ماشین بر باید حد اقل 3٫5*5٫5 متر باشد.یا به عبارتی با در نظر گرفتن ابعاد خودرو، کفی باید به اندازه جای گرفتن یک مکعب به یکی از اضلاع 50*60*70 سانتی متر فضای خالی در چهار طرف خودرو داشته باشد.
– امکان طراحی و ساخت برای طول مسیرهای بیشتر به صورت چند قیچی با ریل راهنما وپیت بیشتر
تنظیمات
مطالب مرتبط