خدمات آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیکی به دلیل داشتن مکانیزم هیدرولیکی در حرکت از امنیت بالایی برخوردار است، طراحی ساده آسانسور های هیدرولیکی سبب افزایش راندمان آن ها شده است. آسانسور های هیدرولیکی از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند و فضای کمی را اشغال می کنند همچنین درصد خرابی قطعات بسیار کم است.آسانسور های هیدرولیک برای راندن روغن به درون سیلندر و پیستون از پمپ فشار روغن، موتور و شیر صنعتی استفاده می‌کند، این عملکرد سبب به حرکت درآوردن اتاقک آسانسور می شود. انواع آسانسور های هیدرولیک شامل مسافربر، بیمارستانی، باربر و خودروبر که ظرفیتی بین 200 تا 7000 کیلوگرم دارند.

زمانی که موتور روشن شده و شروع به چرخش می کند پمپ هیدرولیک را  به چرخش در می آورد تا روغنی که در داخل مخزن است را به سمت جک منتقل کند به نحو، آسانسور به سمت بالا حرکت می کند و زمانی که شیر برق روشن شود، روغن درون مخزن به درون تانک تخلیه می شود و دستگاه به سمت پایین حرکت خواهد کرد. در آسانسور های هیدرولیک برای انعطاف پذیری بیشتر از شلنگ های قابل انعطاف استفاده می شود.

سامانه هیدرولیکی قدرت (پاوریونیت) :

در دو تیپ الکتروموتور درون مخزن و الکترو موتور بیرون مخزن و نیز با دو نوع الکتروموتور داخل روغن(غوطه ور) و بیرون روغن و استفاده از سه نوع پمپ اسکرو، پره ای و یا دنده ای برای قدرت های سبک، متوسط و سنگین و مجهز به شیر چهار سرعته بر حسب سفارش مشتری طراحی و ساخته می شود.

جک هیدرولیک :


نوع تک مرحله ای تعلیقی (سطح مقطعی) ساخته شده از لوله های استاندارد و دو نوع شافت جک پالش شده یا کروم شده و پکینگ های اروپایی، توسط دستگاه پیشرفته CNC

تابلو فرمان :


مطابق با استاندارد EN81

تابلو فرمان آسانسور یکی از مهمتریم بخشهای الکتریکی و کنترلی آسانسور می باشد و شامل مدار های فرمان و ریز پردازنده و قطعات الکترونیکی می باشد که وظیفه کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را بر عهده دارد.

تابلو فرمان آسانسور یکی از مهمتریم بخشهای الکتریکی و کنترلی آسانسور می باشد و شامل مدار های فرمان و ریز پردازنده و قطعات الکترونیکی می باشد که وظیفه کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را بر عهده دارد. تابلوفرمان آسانسور معمولا در موتورخانه نصب میگردد.



شیر برقی :


در پاوریونیت های آسانسوری ساخت شده توسط شرکت بالان صنعت، از شیرهای هیدرولیکی آسانسوری EV100 ساخت کارخانه BLAIN آلمان که از تکنولوژی بالایی برخوردار است، استفاده می گردد که سرعت تدریجی و بسیار نرمی را هنگام حرکت و توقف کابین ایجاد می نماید.

کاراسلینگ :


- با قابلیت مونتاژ و نصب سریع و آسان با اتصال پیچ و مهره - مجهز به سامانه ایمنی ضد سقوط (پاراشوت) با سیستم محرکه بدون نیاز به گاورنر - تولید شده از ورق های فولادی با روکش گالوانیزه توسط دستگاه پیشرفته CNC

انواع درب  :


لولایی، اتوماتیک (تلسکوپی، سانترال)

انواع درب کابین :


اتوبوسی، اتوماتیک (تلسکوپی، سانترال)

 

برای حفظ عملکرد بهینه این وسایل نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای و یا مقطعی می باشد. آسانسور ها چه هیدرولیک باشند یا کششی نیاز مبرم به سرویس های دوره ای و یا تعمیرات مقطعی دارند.

تشخیص خرابی و عیوب آسانسور ها کار ساده و پیش پا افتاده ای نیست و حتما باید توسط متخصصان و تعمیر کاران مجرب انجام شود چرا که تاثیر گذاری قطعات به کار رفته در آسانسور ها به همدیگر تشخیص نوع خرابی را مشکل می کند. مضافا اینکه تعمیرکاران نا وارد نه تنها عیوب را نمی تواند بر طرف کند بلکه باعث مشکلات عدیده تری می شوند و هزینه تعمیر را بالاتر می برند.

 

عمده مشکلات آسانسورهای هیدرولیک از ناحیه جک آن است. روغن ریزی از بارز ترین مشکلات جک آسانسور می باشد. برسی کامل و نقطه به نقطه پیستون برای شناسایی خراش های روی پیستون و همچنین بررسی پکینگ ها و وایر ها هم می تواند به تشخیص علت روغن ریزی کمک کند.

گاهی ممکن است به علت عوامل مختلف نیاز به تعویض جک آسانسور باشد. باید توجه داشت که جک هیدرولیک بسته به اندازه آن بسیار سنگین است و یک تیم حرفه ای تعمیرکار می تواند از پس تعمیر و تعویض آن بر آید.

خراب شدن روغن استفاده شده به علت پایین آمدن چسبندگی آن یا حباب دار شدن روغن از دیگر موارد خرابی آسانسور های هیدرولیکی می باشد. گاهی لازم است برای عملکرد صحیح آسانسور شیر برقی آن بطور دقیق تنظیم شود.

سوختن بوبین های شیر برقی ، سوختن موتور و... هم باعث می شود تازمان راه اندازی مجدد آسانسور ساکنان ساختمان از پله  استفاده کنند.

برخی از خدمات ما :

تعمیر جک

تعمیر پاوریونیت

تعمیر شیر برقی

رفع روغن ریزی جک

تنظیم پاراشوت

نصب مکانیک

تنظیم شیر برقی

 

خدمات گروه فنی مهندسی هیدرو فراز شامل تمام قسمتهای آسانسور میشود.بازدید و سرکشی به موقع و روتین آسانسور توسط سرویسکاران مجرب باعث می شود علاوه بر جلوگیری از توقف اسانسور به علت خرابی،در کاهش هزینه تعمیر کلی آسانسور نقش به سزایی داشته باشد.

 

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
3 + 3 = ?

مقالات و مطالب